KTM Telekom
Dostawca Internetu na Podhalu
Dostarczamy solidne i nowoczesne łącza internetowe. Stały monitoring sieci przez naszych Administratorów, natychmiastowa reakcja techników na wszelkie niepokojące objawy sprawią, że będziecie mieć Państwo pewność stabilnej i wydajnej pracy.
Regulaminy
REGULAMIN
świadczenia usług telekomunikacyjnych przez KTM TELEKOM Krzysztof Trzop
§ 1. Definicje
Abonent – podmiot, z którym Dostawca Usług zawarł Umowę
Cennik – zestawienie aktualnych Opłat za Usługi wydane przez Dostawcę Usług i podanedo publicznej wiadomości w sposób określony w Umowie oraz dostarczone nieodpłatnie Abonentowi wraz z Umową.
Dostawca Usług – Krzysztof Trzop, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą KTMTELEKOM Krzysztof Trzop z siedzibą w Czarnej Górze ul. Podgórska 15, 34-532 Jurgów.
Faktura – dokument księgowy, na podstawie którego Abonent płaci Dostawcy Usług Opłaty
Klient – podmiot zainteresowany zawarciem Umowy.
Okres rozliczeniowy – okres będący podstawą rozliczenia należności Klienta wobec Dostawcy Usług rozpoczynający się i kończący we wskazanych na Fakturze terminach.
Opłata/Opłaty – opłata/opłaty za Usługi i inne opłaty należne Dostawcy Usług określone w Cenniku.
Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia Usług przez Dostawcę Usług.
Siła wyższa – zdarzenie zewnętrzne, niezależne od Dostawcy Usług, niemożliwe do przewidzenia i do zapobieżenia, które wystąpiło po dniu zawarcia Umowy, w szczególności wojny, katastrofy naturalne i strajki oraz akty lub decyzje o powszechnym zastosowaniu wydane przez organy administracji publicznej lub inne organy lub podmioty.
System – przeznaczona do świadczenia Usług infrastruktura teleinformatyczna Dostawcy Usług, w skład której wchodzą m.in. urządzenia telekomunikacyjne oraz serwery wraz z zainstalowanym na nich oprogramowaniem.
Umowa – umowa o świadczenie Usług pomiędzy Abonentem a Dostawcą Usług.
Urządzenia – zestaw do odbioru Internetu bezprzewodowego w skład którego wchodzi mocowanie anteny, antena odbiorcza i urządzenie odbiorcze (router) oddawane Abonentowi przez Dostawcę Usług do używania na czas trwania Umowy, spełniające zasadnicze wymagania określone przez obowiązujące przepisy.
Urządzenia Abonenta – urządzenia, służące do korzystania przez Abonenta z Usług, będące w posiadaniu Abonenta, lecz nie dostarczone przez Dostawcę Usługi.
Usługi – świadczone przez Dostawcę Usług usługi telekomunikacyjne zapewniania dostępu do sieci Internet, transmisji danych oraz usługi telefonii VoIP, a także związane z nimi usługi dodatkowe, w tym usługi serwisowe.
§ 2. Przedmiot Regulaminu
Regulamin określa zakres i warunki wykonywania Usług przez Dostawcę Usług na rzecz Abonenta.
§ 3. Podstawa świadczenia Usługi
1. Dostawca Usług świadczy Usługi na podstawie Umowy oraz Regulaminu i Cennika, które są integralną częścią Umowy.
2. Dla świadczonych Usług Dostawca Usług może wprowadzić odrębne regulaminy promocji. Treść Umowy i regulaminów promocji (jeżeli są wprowadzone) przeważa nad treścią Regulaminu.
3. Zaprzestanie świadczenie Usług przez Dostawcę Usług następuje z dniem rozwiązania lub wygaśnięcia Umowy oraz z dniem zawieszenia świadczenia Usług.
§ 4. Zakres Usług
1. Dostawca Usług świadczy Usługi szczegółowo określone w Umowie.
2. Dostawca Usług świadczy Usługi w zakresie wynikającym z możliwości technicznych i aktualnego zasięgu sieci telekomunikacyjnej Dostawcy Usług i zobowiązuje się dochować najwyższej staranności, aby określone w Umowie dane o jakości Usługi zostały spełnione.
3. Dostawca Usług zobowiązuje się rozpocząć świadczenie Usługi po dokonaniu aktywacji i uiszczeniu opłaty aktywacyjnej określonej w Cenniku w dniu podpisania Umowy.
4. Dostawca Usług może przerwać świadczenie Usługi, jeżeli jest to uzasadnione obowiązującymi przepisami, przyczynami technicznymi, utrzymaniem sieci telkomunikacyjnej Dostawcy Usług oraz sytuacją szczególnych zagrożeń.
5. Dostawca Usług dostarcza na żądanie Abonenta szczegółowy wykaz wykonanej Usługi, za który pobiera Opłatę zgodnie z Cennikiem.
6. Na Opłatę abonamentową za świadczone Usługi składają się opłaty za:
1) obsługę serwisową, o ile nie jest ona płatna odrębnie zgodnie z Umową lub Regulaminem lub regulaminem promocji (jeżeli Umowa została zawarta w ramach promocji)
2) możliwość korzystania przez Abonenta z Usług.
§ 5 Funkcjonalność usług
1. W związku z przypadkami naruszenia bezpieczeństwa lub integralności sieci i usług Dostawca Usług uprawniony jest podejmować działania określone w § 22 pkt 5 lub § 20 pkt 3 ppkt 2 niniejszego Regulaminu.
2. Dostawca Usług dokonuje pomiaru i organizacji ruchu w sieci, aby zapobiec osiągnięciu lub przekroczeniu pojemności łącza. Działania te nie mają wpływu na jakość świadczonych usług, z zastrzeżeniem § 4 ust. 4 Regulaminu.
3. Przy usłudze telefonii Dostawca Usługi zapewnia bezpłatne połączenia z numerami alarmowymi, tj. z numerami ustalonymi w ustawie lub w planienumeracji krajowej dla publicznych sieci telekomunikacyjnych udostępnianych służbom powołanym do niesienia pomocy.
4. Dostawca Usługi gromadzi dane o lokalizacji Terminala Abonenckiego, z którego wykonywane jest połączenie. Z uwagi na charakter Sieci Operatora, lokalizacja ta pokrywa się z adresem Lokalu. Z uwagi na konieczność prawidłowego kierowania połączeń na numery alarmowe Abonent zobowiązany jest do korzystania z Usług wyłącznie pod adresem Lokalu, a zmiana miejsca korzystania z Usługi wymaga pisemnej zgody Dostawcy Usługi. Ograniczenia w kierowaniu połączeń na numery alarmowe do właściwego terytorialnie centrum ratunkowego mogą wynikać z naruszenia przez Abonenta powyższego zobowiązania.
§ 6. Zawarcie Umowy
1. W celu zawarcia Umowy Klient jest zobowiązany do przedstawienia Dostawcy Usług następujących dokumentów i danych:
1) dla konsumenta (osoby fizycznej zawierającej Umowę jako niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową): dowód osobisty lub paszport oraz drugi dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość Klienta
2) dla osób prawnych, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą lub jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej:
- odpis z właściwego rejestru (KRS, ewidencja działalności gospodarczej), dokumento nadaniu REGON oraz zaświadczenie o nadaniu NIP wydane przez właściwe organy
3) dokumenty potwierdzające tożsamość i podstawę umocowania pełnomocnika, jeżeli Umowa ma być zawarta w imieniu Klienta przez pełnomocnika.
2. Umowa zostaje zawarta w formie pisemnej po spełnieniu przez Klienta warunków określonych w Regulaminie, regulaminie promocji (jeżeli Umowa jest zawierana w ramach promocji) i w Umowie.
3. Umowa może zostać zawarta w lokalu Dostawcy Usług lub w innym miejscu.
4. Jeżeli Umowa jest zawierana poza lokalem Dostawcy Usług, Abonent, który jest osobą fizyczną i który zawarł Umowę, jako niezwiązaną bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową, ma prawo odstąpienia od Umowy bez podania przyczyn w terminie 10 dni od dnia zawarcia Umowy. Odstąpienie to może nastąpić przez złożenie oświadczenia według następującego wzoru:
„ Na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebepieczny (Dz. U. z 2000 r. Nr 2, poz. 271 z późniejszymi zmianami) odstępuję od umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawartej przeze mnie z Krzysztofem Trzop prowadzącym działalność gospodarczą pod firmą KTM TELEKOM Krzysztof Trzop (imię, nazwisko oraz podpis Abonenta)” .
W takim przypadku zwrot tego, co Strony świadczyły, w szczególności zapłata przez Abonenta Opłat za Usługi świadczone Abonentowi przed odstąpieniem oraz zwrot przez Abonenta Urządzenia do Dostawcy Usług, powinien nastąpić w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia Abonenta o odstąpieniu od Umowy.
5. Przyłączenie Abonenta do Systemu Dostawcy Usług następuje w ciągu 90 (dziewięćdziesięciu) dni od dnia zawarcia Umowy, przy czym dokładna data przyłączenia zostaje określona w Umowie.
6. Rozpoczęcie świadczenia usług następuje w ciągu 3 (trzech) dni od dnia przyłączenia Abonenta do Systemu Dostawcy Usług.
7. W przypadku, gdy Dostawca Usług rozpoczął świadczenie Usług na rzecz Abonenta przed upływem 10 dni od dnia zawarcia Umowy, a Abonent wykonał prawo odstąpienia od Umowy zgodnie z ust. 4 niniejszego paragrafu, Abonent zobowiązany jest zapłacić Dostawcy Usług opłaty za wykonane na jego rzecz Usługi zgodnie z wystawioną fakturą.
8. W wyniku negatywnej oceny wiarygodności płatniczej Klienta dokonanej na podstawie informacji będących z posiadaniu Dostawcy Usług lub udostępnionych Dostawcy Usług przez biuro informacji gospodarczej Dostawca Usług może zawrzeć Umowę z Klientem na warunkach mniej korzystnych dla Klienta, w szczególności poprzez żądanie zabezpieczenia wierzytelności Dostawcy Usług wynikających z Umowy w postaci kaucji. Dostawca Usług może skierować takie żądanie zarówno wobec Klienta w chwili zawarcia Umowy, jak i wobec Abonenta, jeżeli taka negatywna ocena jego wiarygodności płatniczej nastąpi w czasie obowiązywania Umowy. W przypadku takiego żądania Klient i Abonent jest zobowiązany do zapłaty kaucji w terminie określonym przez Dostawcę Usługi i w wysokości określonej w Cenniku. Kaucja będzie ulokowana na odrębnym nieoprocentowanym rachunku bankowym Dostawcy Usług. Dostawca Usług może potrącić z kaucji wszelkie wymagalne wierzytelności Dostawcy Usług z tytułu Umowy oraz żądać uzupełnienia kaucji do pierwotnej wysokości. Kaucja zostanie zwrócona Abonentowi niezwłocznie po rozwiązaniu lub wygaśnięciu Umowy po potrąceniu wszelkich wymagalnych wierzytelności Dostawcy Usług z tytułu Umowy.
9. Dostawca Usług może odmówić Klientowi zawarcia Umowy:
1) jeżeli brak jest możliwości technicznych świadczenia Usług
2) jeżeli Klient nie dostarczy przed zawarciem Umowy dokumentów potrzebnych do zawarcia Umowy zgodnie z Regulaminem lub regulaminem promocji (jeżeli Umowa jest zawierana w ramach promocji) lub Umową lub jeżeli dokumenty te budzą wątpliwości co do ich autentyczności
3) jeżeli Klient poda błędne lub nieaktualne swoje dane przy zawarciu Umowy
4) jeżeli Klient nie wykonuje lub nie wykonał zobowiązania wynikającego z innej umowy zawartej z Dostawcą Usług
5) w wyniku innej niż określona w powyższym punkcie negatywnej oceny wiarygodności płatniczej Klienta dokonanej na podstawie danych będących w posiadaniu Dostawcy Usług lub na podstawie informacji udostępnionych przez biuro informacji gospodarczej.
§ 7. Przedmiot Umowy
Przez zawarcie Umowy Dostawca Usług zobowiązuje się do świadczenia Usług na rzecz Abonenta zgodnie z Umową, Regulaminem, regulaminem promocji (jeżeli Umowa została zawarta w ramach promocji) i Cennikiem, zaś Abonent zobowiązuje się do przestrzegania Umowy, Regulaminu, regulaminu promocji (jeżeli Umowa została zawarta w ramach promocji) i Cennika, w szczególności do terminowej zapłaty Opłat.
§ 8. Urządzenia
1. W celu korzystania przez Abonenta z Usług Dostawca Usług oddaje Abonentowi do używania Urządzenia określone w Umowie. Abonent zobowiązuje się korzystać z Usług jedynie przy użyciu tych Urządzeń oraz używać tych Urządzeń wyłącznie w celu korzystania z Usług przez Abonenta.
2. Dostawca Usług dostarcza Abonentowi Urządzenia na swój koszt w dniu podpisania Umowy na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego podpisanego przez Abonenta i Dostawcę Usług. Z chwilą wydania Urządzeń Abonentowi na Abonenta przechodzi ryzyko jego utraty lub uszkodzenia.
3. W celu wykonania Umowy Urządzenia wymagają podłączenia do Urządzeń Abonenta. Podłączenia tego dokonuje samodzielnie Abonent Na prośbę Abonenta Dostawca Usługi może dokonać podłączenia Urządzeń za Opłatą zgodnie z Cennikiem.
4. Abonent zobowiązany jest zapewnić, aby Urządzenia Abonenta spełniały wszelkie wymagania prawne dla tego typu urządzeń. Dostawca Usług może odłączyć Urządzenia Abonenta w razie stwierdzenia przez Dostawcę Usług, że:
1) Urządzenia Abonenta nie spełniają jakiegokolwiek z tych wymagań lub
2) Urządzenia Abonenta powodują pogorszenie jakości Usług dla innych Abonentów lub zakłócenia w sieci telekomunikacyjnej Dostawcy Usług, innych operatorów lub w sieci Internet.
5. Abonent jest zobowiązany:
1) używać Urządzeń zgodnie z jego przeznaczeniem, zasadami prawidłowej eksploatacji oraz zgodnie z gwarancją. W szczególności Abonent nie może używać Urządzeń w celu świadczenia (odpłatnie lub nieodpłatnie) jakichkolwiek usług telekomunikacyjnych jakimkolwiek podmiotom
2) zapewnić na własny koszt warunki do prawidłowego funkcjonowania Urządzeń, w szczególności zasilanie energią elektryczną, niezwłocznie zawiadomić Dostawcę Usług o nieprawidłowościach w działaniu Systemu, Urządzeń, uszkodzeniu, utracie (w tym w szczególności o kradzieży) Urządzeń
3) umożliwić Dostawcy Usług dostęp do Urządzeń na każde żądanie Dostawcy Usług po wcześniejszym uzgodnieniu terminu takiego dostępu w celu zbadania stanu technicznego Urządzeń, ich konserwacji, wprowadzania zmian konfiguracyjnych, usunięcia uszkodzeń
4) zabezpieczyć Urządzenia przed zniszczeniem, utratą lub kradzieżą
5) podejmowania wszelkich czynności mogących zapobiec uszkodzeniu Urządzeń na skutek przepięć lub wyładowań atmosferycznych, w szczególności do powiadomienia Dostawcy Usług i odłączenie Urządzeń i Urządzeń Abonenta, odłączenie kabla antenowego i kabla sieciowego oraz odłączenie kabla zasilania energii elektrycznej.
6. Abonent nie może dokonywać żadnych zmian, napraw ani modernizacji w Urządzeniach ani udostępniać ich w jakikolwiek sposób osobie trzeciej bez uprzedniej pisemnej zgody Dostawcy Usług.
7. Abonent ponosi koszty naprawy lub wymiany Urządzeń, jeżeli Urządzenie to zostało utracone lub uszkodzone w wyniku:
1) uszkodzeń mechanicznych
2) zalania
3) zmian dokonanych przez osoby nieuprawnione
4) nie zawiadomienia Dostawcy Usług o uszkodzeniu, utracie lub o jakichkolwiek nieprawidłowościach w działaniu Urządzeń
5) czynności osób trzecich (w tym w szczególności kradzieży)
6) nieprawidłowości Urządzeń Abonenta, do których podłączone są Urządzenia.
8. W celu naprawy lub wymiany Urządzeń Abonent dostarcza je na własny koszt do miejsca wskazanego przez Dostawcę Usług, a następnie Dostawca Usług dostarcza na własny koszt sprawne Urządzenia do Abonenta.
9. Urządzenia pozostają własnością Dostawcy Usług.
10. Abonent jest zobowiązany do zwrotu Urządzeń do Dostawcy Usługi, na swój koszt, w terminie 7 dni od dnia rozwiązania lub wygaśnięcia Umowy. Zwrot Urządzeń oraz określenie stanu tych Urządzeń następuje na podstawie protokołu zdawczoodbiorczego podpisanego przez Abonenta i Dostawcę Usługi.
11. Za brak zwrotu Urządzeń w terminie lub za zwrócenie tych Urządzeń uszkodzonych lub zużytych w stopniu nie odpowiadającym prawidłowemu używaniu, Abonent zobowiązany jest zapłacić Dostawcy Usług Opłatę zgodnie z Cennikiem.
§ 9. Obowiązki Abonenta
1. Abonent jest zobowiązany:
1) przestrzegać Umowy, Regulaminu i regulaminu promocji (jeżeli Umowa została zawarta w ramach promocji)
2) niezwłocznie zawiadomić Dostawcę Usług o wszelkich nieprawidłowościach w świadczeniu Usług lub funkcjonowaniu Systemu
3) podłączać komputer do sieci zasilającej poprzez prawidłowo zamontowane gniazdo z bolcem uziemiającym. Na zlecenie Abonenta pracownicy Dostawcy Usług upoważnieni do montażu sieci komputerowej mogą dokonać odpłatnej wymiany gniazda na prawidłowe.
4) nie naruszać integralności Systemu, jego zabezpieczeń i zasobów
2. Usługi nie mogą być używane przez Abonenta:
1) niezgodnie z prawem, dobrymi obyczajami lub zasadami współżycia społecznego
2) w jakikolwiek sposób uciążliwy dla innych Abonentów
3) do umożliwienia korzystania z Usługi osobom trzecim
4) do prowadzenia jakichkolwiek działań, które mogą spowodować przeciążenie Systemu, pogorszenie jakości Usług dla innych Abonentów lub zakłócenia w sieci telekomunikacyjnej Dostawcy Usług, innych operatorów lub w sieci Internet, w szczególności do przesyłania spamów lub wirusów
5) do ingerowania w dane informatyczne, zasoby komputerowe i sieciowe osób trzecich bez uprawnienia
6) do świadczenia prze Abonenta osobom trzecim usług bez wcześniejszej pisemnej zgody Dostawcy Usług.
§ 10. Zakres obsługi serwisowej dla Abonenta
1. Zakres obsługi serwisowej dla Abonenta związanej ze świadczeniem Usług obejmuje:
1) telefoniczną i emailową obsługę Abonenta
2) usuwanie nieprawidłowości w świadczeniu Usług
3) naprawę lub wymianę Urządzeń
4) informacje o świadczonych Usługach.
5. We wszelkich sprawach dotyczących świadczenia Usług Abonent może kontaktować się telefonicznie lub pocztą elektroniczną z serwisem Dostawcy Usług, którego dane teleadresowe określa Umowa.
6. W razie zgłoszenia przez Abonenta nieprawidłowości w świadczeniu Usług przyjmujący zgłoszenie poinformuje Abonenta o przewidywanym terminie rozwiązania problemu.
7. W razie potrzeby dokonania analizy i ewentualnej naprawy lub wymiany Urządzenia Abonent jest zobowiązany dostarczyć je do miejsca określonego przez serwis Dostawcy Usług.
§ 11. Opłaty
1. Wysokość Opłat oraz sposób ich naliczania określa Cennik obowiązujący w dniu podpisania Umowy.
2. Dostawca Usług może podwyższyć Opłaty w czasie obowiązywania Umowy. W razie podwyższenia Opłat Dostawca Usług powiadomi o tym Abonentów na piśmie, oraz poda to do publicznej wiadomości przez publikację na stronie www.ktmtelekom.pl z wyprzedzeniem co najmniej jednego miesiąca przed wprowadzeniem podwyższenia Opłat.
3. Abonent ma prawo wypowiedzenia Umowy z powodu braku akceptacji podwyższe nia Opłat poprzez dostarczenie Dostawcy Usług pisemnego wypowiedzenia w termi nie do dnia wejścia podwyższenia Opłat w życie. Dostawca Usług poinformuje Abonentów o tym prawie w powiadomieniu, o którym mowa w ust. 3. W razie skorzystania z tego prawa przez Abonenta Dostawcy Usług nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze ani roszczenie o zwrot ulgi, o której mowa ust. 4 poniżej.
4. W przypadku zawarcia Umowy, związanego z ulgą przyznaną Abonentowi, wysokość roszczenia z tytułu jednostronnego rozwiązania umowy przez Abonenta lub przez Dostawcę Usług z winy Abonenta przed upływem terminu, na jaki Umowa została zawarta nie może przekroczyć wartości ulgi przyznanej Abonentowi pomniejszonej o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia Umowy do dnia jej rozwiązania.
§ 12. Sposób płatności
1. Abonent jest zobowiązany do zapłaty Opłat:
1) na rachunek bankowy Dostawcy Usług wskazany w Fakturze
2) do 5-go dnia każdego miesiąca z góry za usługi świadczone w danym miesiącu.
2. Za dzień dokonania zapłaty uważa się dzień uznania rachunku bankowego Dostawcy Usług określonego w Fakturze pełną kwotą Opłat określoną w tej Fakturze.
3. W razie opóźnienia Abonenta w zapłacie Opłat, Dostawca Usług może żądać odsetek ustawowych za czas opóźnienia.
§ 13. Tajemnica telekomunikacyjna
1. Dostawca Usług zapewnia tajemnicę telekomunikacyjną w zakresie wymaganym przez obowiązujące przepisy.
2. Zapoznawanie się, utrwalanie, przechowywanie, przekazywanie lub inne wykorzystanie treści lub danych objętych tajemnicą telekomunikacyjną przez osoby inne niż nadawca i odbiorca komunikatu jest zakazane, chyba, że jest to przewidziane przez obowiązujące przepisy.
3. Dostawca Usług i podmioty z nim współpracujące są obowiązani do zachowania należytej staranności, w zakresie uzasadnionym względami technicznymi lub ekonomicznymi, przy zabezpieczaniu urządzeń telekomunikacyjnych, sieci telekomunikacyjnych oraz zbiorów danych przed ujawnieniem tajemnicy telekomunikacyjnej. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów w związku ze świadczonymi Usługami Dostawca Usług podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa Usług. Dostawca Usług nie gwarantuje jednak bezpieczeństwa przekazu informacji przez Abonenta oraz bezpieczeństwa baz danych. Dostawca Usług nie odpowiada także za przestrzeganie tajemnicy telekomunikacyjnej przez inne podmioty, do których odesłania znajdują się na stronie internetowej Dostawcy Usług.
4. Treści lub dane objęte tajemnicą telekomunikacyjną mogą być przetwarzane tylko wówczas, gdy dotyczą Usług świadczonych Abonentowi albo są niezbędne do jej wykonania. Przetwarzanie w innych celach jest dopuszczalne jedynie na podstawie przepisów. Dostawca Usług przetwarza dane transmisyjne oraz inne dane dotyczące Abonenta w zakresie określonym obowiązującymi przepisami. Dostawca Usług może przetwarzać te dane w okresie obowiązywania Umowy oraz, a po jej zakończeniu w okresie dochodzenia roszczeń lub wykonywania innych zadań przewidzianych prawem.
5. Dostawca Usług jest uprawniony do przetwarzania danych dotyczących Abonenta będącego osobą fizyczną określonych przez obowiązujące przepisy oraz innych danych za zgodą tego Abonenta.
§ 14. Ochrona danych osobowych Abonentów
1. Wobec Abonentów będących osobami fizycznymi Dostawca Usług jest administratorem danych osobowych i przetwarza te dane zgodnie z obowiązującymi przepisami. Do przetwarzania danych mogą być dopuszczone wyłącznie osoby posiadające upoważnienie wydane przez Dostawcę Usług.
2. Dane osobowe Abonentów będących osobami fizycznymi są przetwarzane przez Dostawcę Usługi w celu świadczenia Usług, wykonania Umowy oraz w celu wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów realizowanych przez Dostawcę Usługi albo odbiorców tych danych. Dane te mogą być przekazywane uprawnionym organom oraz biurom informacji gospodarczej, jak również osobom trzecim zajmującym się dochodzeniem należności oraz obrotem wierzytelnościami.
3. Abonent będący osobą fizyczną ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania.
§ 15. Odpowiedzialność
1. Dostawca Usług odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Usługi wyłącznie w zakresie określonym w Umowie, w Regulaminie, w regulaminie promocji (jeżeli Umowa została zawarta w ramach promocji) i wymaganym przez obowiązujące przepisy.
2. W przypadku przerw w świadczeniu Usług trwających dłużej niż 4 godziny związanych z techniczną obsługą Systemu, Dostawca Usług powiadomi Abonenta o takiej przerwie (z wykorzystaniem poczty elektronicznej lub strony internetowej http://www.ktmtelekom.pl) z wyprzedzeniem nie mniejszym niż 24-godziny.
3. Dostawca Usług nie ponosi odpowiedzialności za:
1) niewykonanie lub nienależyte wykonanie Usługi z powodu Siły wyższej
2) niewykonanie lub nienależyte wykonanie Usług z powodu nieprzestrzegania przez Abonenta Umowy, Regulaminu, regulaminu promocji (jeżeli Umowa została zawarta w ramach promocji) lub z powodu innych działań lub zaniechań Abonenta
3) korzyści utracone przez Abonenta
4) płatności dokonywane przez Abonenta przez sieć telekomunikacyjną Dostawcy Usług za pomocą karty kredytowej lub z wykorzystaniem innych metod
5) zabezpieczenie danych przesyłanych lub przechowywanych i oprogramowania Urządzeń przed ingerencją osób trzecich, w szczególności przed wirusami
6) treści zamieszczane, przesyłane lub publikowane przez Abonenta lub przez osobę trzecią podczas korzystania z Usług naruszenia prawa wynikające z takiego przekazu informacji
7) naruszenie w związku z korzystaniem z Usług praw autorskich oraz jakichkolwiek innych praw osób trzecich
8) urządzenia inne niż Urządzenia Dostawcy Usług
9) skutki dostępu do danych Abonenta, w wyniku udostępnienia przez Abonenta haseł dostępu osobom nieupoważnionym
10) za stosowanie przez Abonenta nielegalnego oprogramowania.
4. Abonent ponosi odpowiedzialność za:
1) szkody wyrządzone osobom trzecim w związku z korzystaniem z Usług
2) opłaty związane z używaniem utraconych (w tym w szczególności skradzionego) Urządzeń
3) szkody wyrządzone Dostawcy Usług w wyniku naruszenia Umowy lub Regulaminu lub regulaminu promocji (jeżeli Umowa została zawarta w ramach promocji) (w tym koszty zastępstwa procesowego) w szczególności za szkody powstałe w wyniku nieprawidłowego korzystania z Systemu
4) dokładność danych pobieranych i wysyłanych oraz za odtworzenie utraconych danych lub zbiorów.
5) przerwy w dostępie do Systemu spowodowane awarią Urządzeń, w tym za koszty naprawy lub wymiany tych Urządzeń, jeżeli uszkodzenia powstały na skutek:
a) samowolnej naprawy Urządzeń dokonanej przez Abonenta;
b) świadomego i celowego zniszczenia Urządzeń przez Abonenta lub osobę trzecią
c) uszkodzeń mechanicznych, które nie mogły powstać w trakcie prawidłowej eksploatacji osprzętu;
d) nie powiadomienia Dostawcy Usług przez Abonenta o nieprawidłowościach w pracy, usterkach, które mogły spowodować uszkodzenie.
Czas takich awarii nie podlega reklamacji.
5. W razie naruszenia przez Abonenta Umowy lub Regulaminu lub regulaminu promocji (jeżeli Umowa została zawarta w ramach promocji) Dostawca Usług może zwiększyć Opłaty o wysokość Opłaty abonamentowej.
§ 16. Kary umowne
1. Wypłata kar umownych określonych w niniejszym paragrafie następuje na podstawie reklamacji złożonej przez Abonenta zgodnie z Regulaminem.
2. W przypadku przerwy w świadczeniu Usług, Abonent może żądać zapłaty kary umownej w wysokości 1/720 średniej wartości z 3 ostatnich Faktur za każdą rozpoczętą kolejną godzinę tej przerwy. Do okresu, za który Abonentowi przysługuje kara umowna nie wlicza się czasu, w którym usunięcie przerwy w świadczeniu Usług nie było możliwe z przyczyn leżących po stronie Abonenta. Żądanie zapłaty kary umownej Abonent zgłasza w trybie postępowania reklamacyjnego, na zasadach opisanych w niniejszym Regulaminie. W razie przyznania kary umownej jest ona, wedle wyboru Abonenta, bądź wypłacana na rachunek bankowy Abonenta w terminie 7 dni od dnia udzielenia przez Dostawcę Usług odpowiedzi na reklamację, bądź odliczana od Opłaty Abonamentowej należnej za następny Okres Rozliczeniowy.
§ 17. Tryb postępowania reklamacyjnego
1. Abonent może złożyć reklamację z tytułu:
1) niedotrzymania z winy Dostawcy Usług określonego w Umowie terminu rozpoczęcia świadczenia Usług lub
2) niewykonania lub nienależytego wykonania Usług lub
3) nieprawidłowego obliczenie należności Dostawcy Usług z tytułu świadczenia Usług.
2. Złożenie przez Abonenta reklamacji za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Usług lub nieprawidłowe obliczenie należności Dostawcy Usług z tytułu świadczenia Usług powoduje zawieszenie obowiązku zapłaty reklamowanej kwoty do czasu rozpatrzenia reklamacji.
3. Reklamacja może być złożona w siedzibie Dostawcy Usług.
4. Reklamacja może być złożona pisemnie, telefonicznie lub ustnie do protokołu sporządzonego przez Dostawcę Usług, a także przy wykorzystaniu innych środków porozumiewania się na odległość, w tym drogą elektroniczną, o ile nie stoją temu na przeszkodzie techniczne możliwości.
5. W przypadku złożenia reklamacji pisemnie lub ustnie do protokołu w jednostce Dostawcy Usług obsługującej Abonentów, upoważniona osoba reprezentująca Dostawcę Usług przyjmująca reklamację jest obowiązana niezwłocznie potwierdzić jej przyjęcie w formie pisemnej.
6. W przypadku złożenia reklamacji pisemnie, telefonicznie lub przy wykorzystaniu innych środków porozumiewania się na odległość, w tym drogą elektroniczną, Dostawca Usług jest obowiązany w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji do potwierdzenia jej przyjęcia w formie pisemnej z podaniem nazwy, adresu oraz numeru telefonu jednostki Dostawcy Usług rozpatrującej reklamację. Wymogu tego nie stosuje się, gdy Dostawca Usług udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
7. Reklamacja powinna zawierać:
1) imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby Abonenta
2) określenie przedmiotu reklamacji oraz reklamowanego okresu
3) przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację
4) przydzielony Abonentowi numer, którego dotyczy reklamacja oraz numer ewidencyjny nadany Abonentowi przez Dostawcę Usługi
5) datę zawarcia Umowy i określony w niej termin rozpoczęcia świadczenia Usług - w przypadku reklamacji, o której mowa w ust. 1 pkt 1
6) wysokość kwoty odszkodowania lub innej należności
7) numer konta bankowego lub adres właściwy do wypłaty odszkodowania lub innej należności albo wniosek o ich zaliczenie na poczet przyszłych płatności – w przypadku gdy Abonent żąda ich wypłaty
8) podpis Abonenta.
8. W przypadku gdy reklamacja złożona pisemnie, ustnie do protokołu lub telefonicznie nie spełnia warunków określonych w ust. 7 pkt 1-5, 7 lub 8, upoważniona osoba reprezentująca Dostawcę Usług przyjmująca reklamację jest obowiązana do niezwłocznego poinformowania reklamującego o konieczności jej uzupełnienia.
9. W przypadku gdy złożona reklamacja nie spełnia warunków określonych w ust. 7 pkt 1-5, 7 lub 8, jednostka dostawcy usług rozpatrująca reklamację, o ile uzna, że jest to konieczne do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji, niezwłocznie wzywa reklamującego do jej uzupełnienia, określając termin, nie krótszy niż 7 dni, i zakres tego uzupełnienia, z pouczeniem, że nieuzupełnienie reklamacji w określonym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania. Po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu reklamację pozostawia się bez rozpoznania.
10. Reklamacja może być złożona w terminie 12 miesięcy:
1) od ostatniego dnia okresu rozliczeniowego, w którym zakończyła się przerwa w świadczeniu Usług lub
2) od dnia, w którym Usługi zostały nienależycie wykonane lub miała być wykonane, lub
3) od dnia doręczenia Faktury zawierającej nieprawidłowe obliczenie należności Dostawcy Usług z tytułu świadczenia Usług. Reklamację złożoną po upływie tego terminu pozostawia się bez rozpoznania, o czym Dostawca Usług niezwłocznie powiadamia Abonenta.
11. Dostawca Usług udziela odpowiedzi na reklamację w formie pisemnej w terminie 30 dni od dnia jej złożenia.
12. W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji, Abonent jest zobowiązany do zapłaty kwestionowanej kwoty w terminie 14 dni od dnia rozpatrzenia reklamacji wskazanego w odpowiedzi na reklamację.
13. W przypadku uwzględnienia reklamacji, Dostawca Usług powiadamia na piśmie Abonenta o tym rozstrzygnięciu a także o wysokości i formie wypłaty przyznanego odszkodowania, przy czym zaliczenie odszkodowania na poczet przyszłych płatności może nastąpić jedynie na wniosek Abonenta.
14. Po wyczerpaniu postępowania reklamacyjnego Abonent może skierować sprawę na drogę postępowania sądowego, zaś Abonent będący konsumentem także na drogę postępowania mediacyjnego lub na drogę postępowania przed sądem polubownym (odpowiednio art. 109 i 110 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne, Dz.U. z 2004 r., Nr 171, poz. 1800 ze zm.; dalej PT).
§ 18. Czas obowiązywania Umowy
1. Umowa zawarta jest na czas nieokreślony lub na czas określony wskazany w Umowie.
2. Umowa na czas określony nie może być zawarta na czas krótszy niż 12 miesięcy.
3. Umowa zawarta na czas określony zostaje automatycznie przedłużona na czas nieokreślony, jeżeli na co najmniej 30 dni przed upływem czasu, na jaki była zawarta, żadna ze Stron nie dostarczy drugiej Stronie wypowiedzenia Umowy.
§ 19. Zmiana Umowy
Wszelkie zmiany Umowy będą dokonywane za zgodą obu Stron w formie pisemnej pod rygorem nieważności w postaci Aneksów, o ile Regulamin, regulamin promocji (jeżeli Umowa została zawarta w ramach promocji) lub Umowa nie stanowią inaczej.
§ 20. Rozwiązanie Umowy
1. Umowa może być rozwiązana przez każdą ze Stron za uprzednim 30-dniowym wypowiedzeniem ze skutkiem na ostatni dzień okresu rozliczeniowego.
2. Oświadczenie o rozwiązaniu Umowy powinno być złożone na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
3. Umowa może być rozwiązana bez zachowania okresu wypowiedzenia:
1) przez każdą ze Stron, jeżeli brak możliwości technicznych świadczenia Usług. W takim przypadku żadnej ze Stron nie przysługują roszczenia odszkodowawcze.
2) przez Dostawcę Usług, jeżeli Abonent lub Urządzenia Abonenta powoduje pogorszenie jakości Usług dla innych Abonentów lub zakłócenia w sieci telekomunikacyjnej Dostawcy Usług, innych operatów lub w sieci Internet
3) przez Dostawcę Usługi, jeżeli Abonent opóźnia się dłużej niż jeden miesiąc z zapłatą części lub całości Opłat
4) przez Dostawcę Usługi w razie naruszenia przez Abonenta postanowienia Umowy lub Regulaminu lub regulaminu promocji (jeżeli Umowa została zawarta w ramach promocji), jeżeli w terminie 14 dni od dnia otrzymania od Dostawcy Usług zawiadomienia o takim naruszeniu, Abonent nie zaprzestał naruszeń lub nie uzgodnił z Dostawcą Usługi sposobu ich naprawienia.
4. W przypadku rozwiązania przez Abonenta Umowy na w sposób określony w ust. 1, Abonent zobowiązuje się do zapłaty Opłaty zgodnie z Cennikiem za przedterminowe rozwiązanie Umowy. Przy czym w przypadku zawarcia Umowy, związanego z ulgą przyznaną Abonentowi, wysokość Opłaty nie może przekroczyć wartości ulgi przyznanej Abonentowi pomniejszonej o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia Umowy do dnia jej rozwiązania.
5. W przypadku zawarcia Umowy, związanego z ulgą przyznaną Abonentowi, wysokość roszczenia z tytułu jednostronnego rozwiązania umowy przez Dostawcę Usług z winy Abonenta przed upływem terminu, na jaki Umowa została zawarta nie może przekroczyć wartości ulgi przyznanej Abonentowi pomniejszonej o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia Umowy do dnia jej rozwiązania
§ 21. Wygaśnięcie Umowy
Umowa wygasa na skutek i w dniu zaistnienia następujących okoliczności:
1. upływu czasu, na jaki została zawarta
2. śmierci Abonenta
3. ustania bytu prawnego Abonenta nie będącego osobą fizyczną
4. utraty przez Dostawcę Usług uprawnień do świadczenia Usług.
§ 22. Zawieszenie świadczenia Usług
1. Dostawca Usług może zawiesić świadczenie Usług, jeżeli:
1) Abonent złoży wniosek o zawieszenie świadczenia Usług
2) zażądają tego uprawnione organy
3) Abonent opóźnia się dłużej niż 20 dni z zapłatą części lub całości Opłat
4) Abonent używa Urządzeń niezgodnie z Umową lub Regulaminem lub regulaminem promocji (jeżeli Umowa została zawarta w ramach promocji), w szczególności naraża je na zniszczenie lub uszkodzenie lub udostępnia je osobom trzecim5) Abonent używa jakichkolwiek urządzeń lub wykonuje jakiekolwiek czynności, które mogą spowodować pogorszenie jakości Usług dla innych Abonentów lub zakłócenia w sieci telekomunikacyjnej Dostawcy Usług, innych operatów lub w sieci Internet
6) Abonent nie złoży kaucji określonej w Regulaminie lub w regulaminie promocji (jeżeli Umowa została zawarta w ramach promocji), po tym, jak Dostawca Usług zażądał takiej kaucji
7) Abonent zawiadomi Dostawcę Usług o utracie (w tym w szczególności o kradzieży) Urządzeń
2. Aktywacja zawieszonej Usług następuje na pisemny wniosek Abonenta, po ustaniu przyczyn zawieszenia i zapłacie przez Abonenta Opłat. Za aktywację zawieszonych Usług Dostawca Usług pobiera Opłatę zgodnie z Cennikiem.
§ 23. Zmiana Regulaminu
1. Dostawca Usług może zmienić Regulamin w czasie obowiązywania Umowy. Dostawca Usług powiadamia Abonenta na piśmie o każdej zmianie z wyprzedzeniem co najmniej jednego miesiąca przed wprowadzeniem tych zmian w życie oraz o prawie wypowiedzenia Umowy w przypadku braku akceptacji zmian w terminie do dnia wejścia zmian w życie.
2. Dostawca Usług podaje do publicznej wiadomości treść każdej proponowanej zmiany Regulaminu, przez publikację proponowanej zmiany na stronie internetowej www.ktmtelekom.pl, z wyprzedzeniem co najmniej jednego miesiąca przed wprowadzeniem tych zmian w życie.
3. Abonent ma prawo wypowiedzenia Umowy w przypadku braku akceptacji zmian w Regulaminie, poprzez dostarczenie Dostawcy Usług pisemnego wypowiedzenia w terminie do dnia wejścia tych zmian w życie. W razie skorzystania z tego prawa przez Abonenta Dostawcy Usług nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze.
§ 24. Postanowienia końcowe
1. Zawiadomienia i korespondencja dotyczące świadczenia Usługi mogą być przesyłane drogą elektroniczną, o ile Regulamin nie przewiduje inaczej.
2. W czasie obowiązywania Umowy Abonent zobowiązany jest powiadomić Dostawcę Usługi na piśmie o każdej zmianie danych Abonenta zawartych w Umowie (w szczególności o zmianie adresu) w terminie 7 dni od zaistnienia tych zmian. W razie niedopełnienia tego obowiązku przez Abonenta korespondencja wysłana przez Dostawcę Usługi do Abonenta na dotychczasowy adres lub zawierająca dotychczasowe dane będzie uznana za skutecznie doręczoną Abonentowi.
3. Abonent nie może przenieść praw i obowiązków Abonenta z Umowy na inny podmiot
4. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie stosuje się przepisy ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2004 r. Nr 171, poz. 1800 z późniejszymi zmianami), wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych oraz kodeksu cywilnego.
5. Regulamin wchodzi w życie w dniu 01-01-2014 r.